Promosyon Ürünleri Tarihçesi

12-08-2020 13:55
Promosyon Ürünleri Tarihçesi

Promosyon ürünleri , bir logo veya sloganla markalanan ve bir markayı , kurumsal kimliği veya etkinliği tanıtmak için dağıtılan ürünlerdir . Bir şirketi , kurumsal imajı , markayı tanıtmak için yapılmaktadır. Genellikle ticari fuarlarda , konferanslarda , satış görüşmelerinde (yani satın alan veya satın alabilecek şirketlere yapılan ziyaretlerde) ve sevk edilen siparişlerde bonus öğeler olarak dağıtılırlar .

Bilinen ilk promosyon ürünleri ABD'de idi. George Washington seçimleri kazanması ile hatıra düğmeleri yapıldı ve arkasına George Washington baskısı yapıldı. 19. yüzyılda 1789 yılında, bazı reklamlar vardı. Takvimler , cetveller ve ahşap spesiyalleri, ancak ürünlerin yapılması için organize bir sanayi yoktu ve 19. yüzyılın sonlarına kadar promosyon ürünlerinin dağıtımı artmaya başladı.

Ohio , Coshocton'da bir yazıcı olan Jasper Meek, yerel okullara mağaza adının yazılı olduğu kitap çantaları tedarik etmesi için yerel bir ayakkabı mağazasını ikna ettiğinde, çoğu kişi tarafından sektörün oluşturucusu olarak görülüyor. Başka bir Coshocton yazıcısı ve Meek'in rakibi olan Henry Beach bu fikri aldı ve kısa süre sonra iki adam mermer çantalar, at arabası kırbaçları , kart kutuları, fanlar , takvimler, kumaş şapkalar, önlükler ve hatta atlar için şapkalar satıp basmaya başladı.

1904 yılında, 12 promosyon malzemesi üreticisi bir araya gelerek sektör için ilk ticaret birliğini kurdu. Bu kuruluş şu anda 10.000'den fazla küresel üyesi bulunan Uluslararası Promosyon Ürünleri Derneği veya PPAI olarak biliniyor . PPAI, 22.000'den fazla distribütör ve yaklaşık 4.800 üreticinin promosyon ürünleri endüstrisini temsil etmektedir.

Avrupa da Avrupa Promosyon Ürünleri Birliği (EPPA), 1999 yılında Avrupa promosyon ürünleri pazarı için bir Avrupa endüstri kuruluşu olarak kurulmuştur. Üyeliği, Avrupa ülkelerinden tedarikçileri (üreticileri, ithalatçıları) ve distribütörleri (promosyon ürünü tüccarları ve danışmanları) temsil eden derneklerden oluşur.

Ülkemizde Promotürk Derneği, 1995 yılında promosyon ve tanıtım ürünleri imalat ve satış sektöründe faaliyet gösteren firmaları bir çatı altında toplamak ve güç birliği sağlamak üzere kurulmuştur. Zirve Promosyon olarak da firmamız Promotürk derneği üyesidir.

Birleşik Krallık ve İrlanda promosyon ürünleri endüstrisi, kurumsal pazarlamanın 1950'lerin sonlarında daha sofistike hale gelmesiyle resmen ortaya çıktı . Bundan önce, şirketler ara sıra hediyeler vermiş olabilir, ancak tanınmış bir promosyon ürün endüstrisi yoktu. Promosyon ürünleri sektörünün büyümesindeki gerçek patlama 1970'lerde gerçekleşti. Bu dönemde, giderek artan sayıda kurumsal şirket, kendi logolarını içeren hediyeler kullanarak kurumsal kimliklerini, markalarını veya ürünlerini tanıtmanın sağladığı faydaları fark etti . İlk yıllarda, mevcut ürün yelpazesi sınırlıydı; ancak, 1980'lerin başında, genel bir promosyon ürün kataloğu için distribütörlerden talep arttı kendileri gibi markalaşıp daha sonra kurumsal müşterilerine bırakabilirler.

Daha sonraki yıllarda bu kataloglar, bir distribütörün kurumsal imajını yansıtacak şekilde fazla markalı olabilir; distribütörler daha sonra bunları kendi son kullanıcı müşterilerine verebilirler . İlk yıllarda promosyon ürün katalogları çok satış araçlarıydı ve müşteriler sayfalarda sunulan ürünleri satın alırdı.

1990'larda, çeşitli kaynaklardan dağıtıcılar için yeni katalog hizmetleri ortaya çıktı. 1990'larda, aynı zamanda, sınırlı bir coğrafi promosyonlu mal dağıtım şirketi grubuna benzersiz bir katalog sunan gruplar olan 'Katalog Gruplarının' ortaya çıkışını da gördü. Bir Katalog Grubunun üyeliği, iyileştirilmiş satın alma koşulları, diğer dağıtım şirketleri ağı ve başka destek hizmetleri de sunabilir. Katalog Gruplarının örnekleri, tümü üç yıldan fazla süredir sektörde olan seçkin bir distribütör grubuna indirimli ürünler sunan Yalnızca Ticaret Spektrum Kataloğu, Sayfa Grubu ve Elçi Grubunu içerir. Elçi Grubunun üyeleri, pazarın düşük giriş engeline bir miktar koruma sağlayan avantajlarından biri olarak bölgesel münhasırlığa sahiptir.

1990'lara kadar sektör, promosyon ürünlerinin çoğunun satıldığı yoğun bir sezon geçirdi. Sezon Noel ve hediye dağıtımı ile ilgiliydi. Bu, 1990'ların başında Noel hediyelerinin çok kültürlü İngiltere'de daha az uygun hale gelmesiyle önemli ölçüde değişti. Kurumsal şirketler de pazarlamada daha oluşturucu hale geliyordu ve artık yıl boyunca markaların, ürünlerin ve etkinliklerin tanıtımını desteklemek için promosyon ürünlerini kullanıyorlardı. 21. yüzyılın başlarında, pazardaki geniş ürün yelpazesini artık tam olarak temsil edemeyeceği için promosyon amaçlı bir ürün kataloğunun rolü değişmeye başladı. 2007'ye gelindiğinde, kataloglar, daha önce yapılan genel posta postaları yerine hedeflenen müşteri listelerine postalanıyordu. Katalog, artık kritik bir satış aracı olmaktan çok, bir şirketin ne yaptığını gösteren bir ' kartvizit ' olarak görülüyordu. 2009 yılında, bir distribütör şirketler grubunu içeren ve basılı katalog kullanımının 2010 yılında% 25'e düşmesinin beklendiğini gösteren araştırmanın sonuçları yayınlandı.

Distribütör şirketler, yaratıcı promosyon ürünleri tedarik etme konusunda uzmandır. Geleneksel olarak, etkili bir üretici ağına sahip olduklarından emin olmak için, üreticilerin kendilerinden aldıkları postalardan ve dünya çapındaki ticari sergilere, örneğin Birleşik Krallık'taki Yalnızca Ticaret Ulusal Şovu, Promosyon Avrupa'da Product Service Institute (PSI) fuarı ve Las Vegas, NV'de Promosyon Ürünleri Derneği (PPAI) fuarı. Ülkemizde Promoturk tarafından her yıl gerçekleştirilen PROMEXPO fuarı.

2004 yılında, ticari kaynaklı promosyon ürünlerinin yolu, distribütörleri dünya çapındaki üreticilerle birleştiren bir çevrimiçi ticaret tedarik hizmetinin başlatılmasıyla değişmeye başladı. Bu hizmet tamamen onaylanmış ticari promosyon ürünleri dağıtım şirketleri içindir ve kurumsal son kullanıcı şirketler için mevcut değildir.

2008 yılına gelindiğinde hemen hemen her distribütörün çeşitli promosyon ürünlerini gösteren bir web sitesi vardı. Çok azı, esas olarak gerekli promosyon ürünlerini markalamak için süreçleri çevreleyen karmaşıklıklar nedeniyle çevrimiçi ürün sipariş etme olanağı sunar.

2020 yılına geldiğimiz de yani günümüzde promosyon firmaları artık web siteleri üzerinden stoklarını göstermekte ve aktif olarak web sitesi üzerinden satış gerçekleştirir hale gelmiştir. Promosyon ihtiyaçlarınızı karşılamak için Zirve Promosyon web sitemizi ziyaret edebilir, sitemizden alış veriş yapabilir, detaylı bilgi almak için bizim ile iletişime geçebilirsiniz.

IdeaSoft® | E-Ticaret paketleri ile hazırlanmıştır.